viernes, 11 de diciembre de 2009

Un Chorlito carambolo en A Capelada








Llegué a Meizoso a mediodía, y justo después de comer metí todo mi armamento en el Patrol. Llevaba cámara de vídeo nueva, fruto de un autorregalo anticipado de Papá Noel, reyes y cumpleaños todo junto, así que salí a dar una vuelta para ver de que era capaz el super zoom de 60x. Salí con intención de ir por la Garita, O Limo y hasta el cabo y ver lo que podía acercar las aves de los Aguillós. Ya en la Serra de As Paredes, justo después del Campo da Armada ya estuve grabando un pequeño bando pájaros (pendiente de confirmar identificación). Seguí subiendo, había movimiento de coches de técnicos de los eólicos, cazadores (jueves), algún setero desorientado y algunos romeiros que iban y venían del santo, y llegué a la altura de la Garita (en los mapas pone Vixía ) y paré para ver que había por allí.




Vi bajar a tres personas, cuando se acercaron vi que era David, insigne “paxareiro” de la zona, me presentó a sus acompañantes, siendo uno Ricardo Hevia, no menos insigne “paxareiro”, y otro más al que pido disculpas por no recordar el nombre.
Fueron ellos los que me indicaron que por allí andaba el Chorlito carambolo, ave que desconocía, me explicaron qué era, me dieron las recomendaciones oportunas para poder verlo sin molestarlo ni espantarlo y allí me fui, cargado con cámara de fotos, de vídeo y prismáticos (debería haber llevado el trípode pero no tenía manos suficientes).
Gracias a sus indicaciones lo encontré fácilmente, me quedé quieto mientras lo grababa y retrataba, llegó a acercarse bastante a mí.
Según sus explicaciones, que ahora comparto, se trata de un Chorlito carambolo , Píllara rubia en galego,(
Charadius morinellus). Se trata de un ave migratoria que vive en el norte: Escandinavia hasta la tundra siberiana, y en invierno migra hacia el sur, y gracias a esas migraciones podemos verla por aquí.

Según me dijeron es la primera cita de esta ave en Galicia este año, mérito de Ricardo Hevia.
Os muestro alguna foto y el video que hice, a ver que os parece.
Por supuesto dar las gracias a David, Ricardo y compañía (poca memoria que tengo…) por decirme de su presencia y de sus explicaciones, pues sin ellos no la habría visto, o no habría sido capaz de identificarla.

5 comentarios:

  1. ¡Opa Arena! ¡ Vaia estrea para o material! Noraboa, JuanMa... eu andei hoxe pola Herbeira, pero non sendo as orellas conxeladas (ao minuto) non saquei nada...sabía del pola páxina de Pablo Gutierrez, que ao mellor era o terceiro en concordia, e aínda que fun ao monte a descansar a cabeza sempre leva un a ilusión de ver de paso algo, e se é a Píllara rubia pois non será peor cousa...pero ren de ren... un frío de mil pares e nada máis...así es que me gustou moito atopala no quentiño do lar do teu bló.

    As fotos moi boas...digiscoping?
    Unha aperta.

    ResponderEliminar
  2. Hola Rafael:
    Xa lle preguntei a Pablo, e non , non era o terceiro que me falta, jeje.
    Eu non teño ningún mérito máis que aparecer coa cámara por alí cando se ían eles e me dixeron o que había. Para ser sinceros, naquel momento tampouco sabía a medida da rareza que estaba vendo, dinme de conta cando cheguei á casa e me puxen a buscar información.
    As fotos son feitas coa miña cámara (Fuji S6500, parece unha reflex pero non é) a pulso. Unha vez que a vin, parei a 15-20m, puxenme a grabar, pero ela foise achegando e chegou a estar a 5-6m, que foi cando aproveitei para facer as fotos.
    Parece que o tema desperta interes, porque hai neste blog 10 veces máis visitas do habitual.
    Un saúdo, e toma algo quentiño, jejeje

    ResponderEliminar
  3. Parabens Juanma. Se ca Fuji S6500 fixestes estas fotos, non sei o que facerías con un equipo como o de Ricardo Lourenço, (http://www.rlfocus.blogspot.com/

    O videoclip é unha delicia.
    Saúdos

    ResponderEliminar
  4. Gracias Pepe.
    Jeje, xa me gustaría ter un "arsenal" coma o de Ricardo, costa moitos miles de euros, pero axuda moito a facer fotos chulas. Estou empezando a mirar as reflex, que en principio dan moita máis calidade de imaxe e son máis rápidas no disparo (fundamental na bichería), pero o precio de corpo+obxetivo medianos vaiseme claramente de presuposto, e máis sabendo que as dúas cámaras anteriores "faleceron en acto de servicio" por caídas e similares.
    Por si acaso toca a lotería anda polo salón un catálogo da Sony Alpha 550.....
    Un saúdo.

    ResponderEliminar
  5. Por certo, a nova cámara de video, é unha Sony DCR-SX30, que ven complementar a unha Sony Hi8 con 10 anos eunha Panasonic VHS con cerca de 20.
    Compreina polo zoom de 60x, que montado nun trípode facilita moito grabar aves nas ría e similares. Para bichería nocturna segurei usando a Hi8 que ten so zoom de 20X , pero e máis grande e estable, ademáis de ter vision nocturna e grabar moi ben polas noites.
    Algún día farei unha entrada falando sobre os cacharros que uso para as miñas "artistadas".

    ResponderEliminar